Plan działania

Popularyzacja sportów motocyklowych i chęć dzielenia się z Wami tym, czego nauczyły mnie ponad 2 lata startów w zawodach i 3 lata jazdy torowej oraz wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym, to moje cele utworzenia niniejszego bloga. Jak to zwykle bywa w większości tego typu działalności, mój pomysł wywołał małą burzę na jednej z fejsbukowych grup tematycznych traktujących o motocyklach. Otóż na jednej z takich grup padły pewne zarzuty, jakoby ludzie nie posiadający wiedzy nie powinni szkolić innych. Niestety pewne osoby najprawdopodobniej nie zawsze czytają ze zrozumieniem, czytają wyrywkowo, albo udają ludzi lepiej wiedzących. Należało
by tu uściślić, co to znaczy “posiadanie wiedzy”? Czy wiedzę posiadamy po miesiącu jazdy, po roku,
a może po dziesięciu latach? Nie do końca rozumiem tok rozumowania niektórych ludzi, gdy zadają mi pytanie: a ile kolego masz na Poznaniu, że chcesz pisać blog o sporcie motocyklowym? Bo ja kręcę tyle i tyle i nie myślę nawet o pisaniu blogów, więc Ty tym bardziej powinieneś skończyć te bzdury!



Czy rekord czasu jest wyznacznikiem nadzwyczajnych umiejętności? Być może, ale co powiecie na temat stylu jazdy takiej legendy MotoGP jak Mick Doohan? Jego sposób pokonywania zakrętów był wybitnie daleki od przyjętych standardów, a jednak potrafił jechać bardzo szybko. Moim zdaniem tak tendencyjnymi pytaniami anonimowi spec-znawcy obnażają swoje płytkie podejście do tematu jazdy motocyklem, gdyż to właśnie nie czasy lecz umiejętności są drogą przede wszystkim do BEZPIECZNEJ, a dopiero później SZYBKIEJ jazdy motocyklem. Kolejny element to umiejętność przekazania tego, czego człowiek już się nauczył. To, że kierowca jedzie bardzo szybko, ma znakomitą technikę wcale nie oznacza, że będzie dobrym instruktorem, który przekaże swoją wiedzę w sposób zrozumiały, efektywny i ciekawy. A może zdobycie uprawnień instruktorskich i spektakularnych wyników w sporcie dopiero daje prawo do przekazania wiedzy?

źródło: motoraceid.com

Wyścigowa jazda motocyklem to pewna sztuka, której oczywiście trzeba się nauczyć. Ale nie tylko osiągane czasy okrążeń świadczą o tym, czy ktoś jedzie dobrze technicznie, czy też nie. Jest jeszcze jeden czynnik, który czasem ma duże znaczenie. Zachowawczość podyktowana np. ryzykiem pogorszenia swojego stanu zdrowia w razie popełnienia błędu i upadku. Taki zawodnik może być dobry technicznie, ale niekoniecznie szybki, bo zdrowie jest dla niego ważniejsze od tego, by za szelką cenę być najszybszym.

Szkolić innych z technik kierowania motocyklem będę wówczas, gdy będę na tyle pewny swoich umiejętności, że dam radę potwierdzić je stosownymi kursami, zdanymi egzaminami i zdobytymi w ten sposób kwalifikacjami. Do tego czasu zajmę się przekazywaniem innego typu wiedzy i dlatego powtórzę mój zamysł i blok tematyczny, aby nikt nie miał wątpliwości jaką tematykę chcę poruszać w tym miejscu.

Blog jest pisany przez amatora i kierowany do amatorów, chcących rozpocząć swoją przygodę z wyścigami motocyklowymi na poziomie początkującym. Motywacja i siła do decyzji o pisaniu dla Was płynie z ogromnej ilości e-maili i wiadomości pozostawionych w mojej skrzynce na fejsie po każdym artykule, jaki miałem przyjemność napisać na łamach portalu scigacz.pl. Dostrzegłem fakt, że mnóstwo młodych ludzi, bardzo często jeszcze nastolatków chciało by rozpocząć swoje starty w wyścigach, ale nie wiedzą od czego zacząć. Dlatego z chęcią poprowadzę Was przez ten proces, zamieszczając tu garść porad, analiz, pomysłów, sugestii, wniosków i wymiany doświadczeń:
– jak zacząć w ogóle myśleć o wyścigach,
– jak załatwić formalności,
– ile kosztuje rozpoczęcie startów na poziomie początkującego zawodnika,
– gdzie szukać budżetu na nasze starty i treningi,
– jak przygotować motocykl,
– i siebie,
– co jeść, aby utrzymać optymalną wagę, ale też nie spaść z motocykla przez wycięczenie,
– i jak trenować, aby nasza forma fizyczna wytrzymała trudy wyścigu,
– by osiągnąć prawidłową technikę jazdy pod okiem instruktorów,
– oraz jak przekonać bliskich do polubienia naszego ukochanego sportu.

Na koniec liczę na to, że mój plan działania przypadnie Wam do gustu i z każdym wpisem będzie nas coraz więcej na polach startowych, a tym samym zmniejszymy szaleństwo na drogach publicznych i zwiększymy bezpieczeństwo nas wszystkich! 🙂

Hej!
#Kamel86

Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *